Kalenderfunksjoner






I kalender kan du holde oversikt over dagens, ukens og månedens timer. 

For å registrere en ny time, har du flere måter å gjøre dette på: 

1. Direkte i kalendervisningen

• Høyreklikk på ønsket tidspunkt i kalenderen og velg «Legg til avtale»

1. Søk opp pasienten
2. Velg tjenestetype*
3. Velg tjeneste*
4. Skriv evt. kommentar til bestillingen
5. Fullfør med «Lagre»
*Tjenestetype og tjeneste fylles ut automatisk, men er mulig å endre ved behov.



2. Fra «Supersøk»

Du kan søke opp pasient ved å søke på:
- Telefonnummer
- Fødsels- og personnummer
- Navn
- Saksnummer fra forsikring
- Pasient ID

• Trykk på «+ Sett pasient aktiv»

• Høyreklikk på ønsket tidspunkt i kalender og velg «Legg til avtale for aktiv pasient»

• Merk: Det er mulig å sette opp en timeavtale på et tidspunkt i timeplanen der det opprinnelig ikke er nok tid. Dette gjelder kun bestilling direkte i journalsystemet, og ikke Online Booking. Kun terapeuter har mulighet til å benytte denne funksjonen.

For eksempel: Timeavtale med tjenestetid satt til 30 minutter, kan legges til på en 10 minutters ledig plass i kalenderen. Du vil få et spørsmål for å sikre at du ønsker å sette opp gitt tjeneste i ledig tidsrom.




Aktiv pasient

En pasient blir «Aktiv» når man åpner en pasients avtale, eller ved å velge «+Sett pasient aktiv» i «Supersøk»
Hvem den «aktive» pasienten er, ser ut nede til venstre i kalendervisningen




Avbestilling av time

Finn avtalen i kalendervisningen
Høyreklikk på timen og velg «Kanseller»


Ved avbestilling, kan du legge inn kanselleringsårsak, eller annen informasjon:
Skriv inn ønsket tekst som gjelder avbestillingen, og avslutt med «Ja»


For å vise kansellerte timer, huker du av «Vis kansellerte timer»

Det vil også vises en notifikasjon på dager der det ligger kansellerte timer





Trenger du hjelp? 

Åpningstider: Man – Fre kl. 08-16
Vakttelefon: Man – Fre kl. 17-22 (Tastevalg: 1)
Telefon: 40 00 19 87 // E-post: support@solvit.no