Du vil i fremtiden sammen med ubekreftede timer få en liste over forsikringstimer som står i 0,- (null)
Dersom at du ser at timer står i 0.- når du bekrefter timen bør du la være å bekrefte den til du har rettet det opp.
Har du allerede bekreftet timen må du først kreditere ordren.
Vi ser dette skje sjeldnere, men disse må fortsatt rettes opp i.
Den vanligste feile oppstår når man har opprettet forsikringssaken manuelt med forsikringer via DigiCare.
Selskapene som er knyttet til Digicare/SakID-portalen er:
Forsikringssaker fra DigiCare
Her går alt elektronisk. All informasjon om forsikringssaken blir hentet fra DigiCare.
Hvis pasienten får utvidet saken vil dette automatisk bli oppdatert her. Det samme gjelder
hvis pasienten går til behandling på en annen klinikk
Gå inn på Generelt -> Forsikring -> og trykk på «+».
Da legges saken inn automatisk.
Hvis forsikringen ligger inne riktig, men fortsatt står i 0.-
Da kan du bytte mellom behandlingssaker og prisen vill oppdatere seg automatisk og du kan bekrefte.
Dersom forsikringen mangler tilknytning til tjenesten du har valgt på timen, så tar du kontakt med din kontaktperson slik at de kan knytte disse sammen og du kan bekrefte timen.
Trenger du hjelp?
Åpningstider: Man – Fre kl. 08-16
Vakttelefon: Man – Fre kl. 17-22 (Tastevalg: 1)
Telefon: 40 00 19 87 // E-post: support@solvit.no